31 Ağustos 2012

DOĞAN GÖRÜNÜMLÜ ŞAHİN

DOĞAN GÖRÜNÜMLÜ ŞAHİN Doğan ve Şahin dış görünümü birbirinin aynı gibi dursa da Doğanların artıları daha çoktur. Aralarındaki farkları sayacak olursak: Ön konsol ve torpidolar değişiktir. Koltuk döşemeleri, kapı döşemeleri ve tavanları farklıdır. Fabrika çıkışı üzerlerindeki jantlar aynı değildir. Doğanlara otomatik cam, hidrolik direksiyon gibi özellikler daha eski modellerinde bulunur. Doğanların motoru 1,6 iken Şahinlerde 1,6 ve 1,4 motorlar kullanılmıştır. Ön tamponları farklıdır. Doğanların ön tamponların sis farı bulunur.

Doğanların daha göze hoş gelen görüntüsü üzerine halk arasında Şahin ondan aşağı kalmasın diye benzetme operasyonları başlamıştır. Öncelikle ön tampon değiştirilerek sis farlı ön tampon takılmıştır. Ön ızgara ve farların değişimi ile araca önden bakıldığında Şahin mi Doğan mı ayrılması zorlaşmıştır. Dış görünüme yapılan modifiyede kullanılan parçalarının hemen hepsinin hem Doğan hem de Şahin kullanılması Doğan görünümlü Şahinleri çoğaltmıştır. Tofaş araçların hemen hepsinde (orijinalliği bozulmasın diyenler hariç) sis farı bulunmaktadır.
Devamını oku...

FORD FİESTA MODİFİYE PARÇALARI

ORD FİESTA MODİFİYE
Fiesta araçların dış görünüşünü güzelleştirmek için tampon, far, jant değişimi modifiyenin ana unsurlarıdır. Kolay ucuz modifiyelerden plaka kalınlaştırma, kaput kaplama, far kaşı uygulamaları da sıklıkla yapılmaktadır.
Ford Fiesta ön far değişimi için göz hoş gelen havalı birçok seçenek vardır.
KROM LEDLİ FAR 475–520 TL
SİYAH LEDLİ FAR 480–535 TL
ANGEL EYES FAR 400–620 TL
SİS LAMBASI 55–80 TL
Ford Fiesta stop şeçenekleri,
ARKA STOP 170–215 TL
LEDLİ STOP 344–435 TL
Ford Fiesta ön tampon seçeneklerinde tampon altına, tampon eki takılabilir yada uzatılmış komple tampon uygulaması yapılabilir.
ÖN TAMPON 118-215 TL
ÖN TAMPON EKİ 210-250 TL
ARKA TAMPON 160-190 TL
ARKA TAMPON EKİ 220-300 TL
2009–2010 MODEL ÖN TAMPON ALTI 500-560 TL
ARKA TAMPON 470-525 TL
1996-1999 MODEL
ÖN TAMPON 65-95 TL
ARKA TAMPON 110-140 TL
SPOLİER 125-175 TL

Devamını oku...

LADA SAMARA TORPİDO KAPLAMA

Lada Samara araçların iç dizaynı yapılırken ön göğüsten başlanır. Hemen hemen tüm Samara araçların ön göğsünde çatlaklar oluşmuştur. Güneşten rengi solmuştur. Aracın dışardan içerisine doğru bakıldığında bu görüntü göze hoş gelmez.

LADA SAMARA İç Modifiye: TORPİDO Kaplama
Lada Samara araçların ön göğüs ve torpido kısımı ile birlikte kaplama yapılabilir. Lada parçların piyasa ucuz olmasından dolayı komple göğüs değişim de yapılabilir. Göğüs üstüne çatlakları kapatmak, göğüsün sağ uzun kısmının üstüne yapışan plastik torpido üstleri bulunmaktadır. Bunlarda LADA SAMARAlar için torpido güzelleştirme yollarıdır.
LADA SAMARA TORPİDO Kaplama Fiyatları
Torpido Kaplama 40–60 TL
Torpido Üstü 50–60 TL
Komple Ön Göğüs 250-300 TL
Maun Kaplama  75-90 TL
Devamını oku...

29 Ağustos 2012

LPG’Lİ ARACIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ

Sürekli yakıt olarak LPG kullanılan aracın çekişten düşmesi gaz ayarının bozulmasından olabilir. Karbüratörün gereğinden fazla hava alması yada gaz beyinin gaz ayarı bozulunca araç çekişten düşer. Böyle durumlarda araç benzine alınarak kullanılmalıdır.Benzin ile çalışırken aynı sorun yaşanıyorsa arızanın başka yerde olduğu anlaşılır

Benzin ile çalışırken sorun yaşanmazsa; sorunun kesinlikle LPG sisteminde olduğu anlaşılmış olur ve ona göre müdahale edilmelidir. Bujilerin yağ yakan araçta çabuk kirlenmesi aracın çekişten düşmesine neden olur. Buji kabloları, platin, meksefe ve bobin kontrol edilmelidir. LPG beyni tam olarak ısınmadığı zaman istenilen verimi veremez. Böyle durumda beynin ısınması için kaloriferden gelen bağlantılar kontrol edilmelidir. LPG beyninin içinde bulunan kağıdımsı malzemeden yapılan diyafram bulunur. En çok arızalanan kısım diyaframdır bunu yanı sıra beyin içinde tamir takımıda bulunur. Diyaframın yırtıldığından beyin görevi tam olarak yapamaz ve araç çekişten düşer. Diyafram yırtıldığında aracın ilk çalıştırılması oldukça zorlaşır. Gaz ayarının sürekli bozulması, karbüratör ve manifoldun hava almasından kaynaklanır. Bu şekilde rölantide bozulur. Karbüratörün hava alması aracın hareket halindeyken teklemesine gazın kesik kesik gelmesine sebep olabilir. Beyinde bulunan diyaframın yırtılmasında rölanti ayarı sürekli bozulur. Araç rölanti tutmaz. 



Devamını oku...

11 Ağustos 2012

Doğan Slx Far Kaşı Uygulaması ve Fiyatı

 


Tofaş Şahin ve Doğan araçların ön farlarına yapılan modifiyeler aracın önden görünüşüne modern bir hava katmaktadır. Klasik farların üstüne ve altına kaş yapılması oldukça yaygın bir uygulamadır. Aracın rengine uygun kaşlar, yapışkan olarak veya plastik malzemeden özel olarak yapılmış şekilde piyasada bulunmaktadır. Diğer modifiye malzemelerine oranla çok ucuza satılmaktadır. Piyasa değeri 5-20 TLdir.
Diğer bir kaş şeklide yuvarlak far kaşıdır. Farların ışık veren yuvarlak kısımları açıkta kalacak şekilde biraz koyu film ile far camının kaplanmasıdır.
Ön farlar için yapılacak diğer değişiklik LED li far takılmasıdır. Araca spor görünüm kazandıran bu uygulamada farlar yandığı zaman Angel halkalar ve Led dizayn görüntüyü mükemmelleştirir. Aracın gündüzleri farlar yanmadığı zamanlarda çok havalı bir görünümü vardır. Normal farlara oranla pahalı olan LED li farlar piyasada 160-175 TL dir.
Devamını oku...

8 Ağustos 2012

SİLİNDİR KAPAĞI Nedir Silindir Kapağı Fiyatları



SİLİNDİR KAPAĞI NEDİR?
Silindir kapakları motor bloğunu üzerini örten motor parçasıdır. Motorda yanma bu bölümde gerçekleştiğinden dolayı aşırı ısınırlar. Silindir kapakları alaşımlı dökme demirden yapılırlar. Yanma basıncına ve sıcaklığına dayanıklıdırlar ve çok iyi soğutma yaparlar.  Supapları üzerinde taşıyarak onlara yuvalık eder. Manifold ve bujiler silindir kapağına bağlıdırlar.

SİLİNDİR KAPAK CONTASININ YANMASI
 
Silindir kapağında su kanalları bulunur. Su sürekli devir daim halindedir. Motorun harareti silindir kapağından ölçülür. Motor hararet yaptığında soğutma yetersiz kalmış olabilir. Hararetin düşmemesi durumda silindir kapak contası yanabilir. Silindir kapak contası yanınca su kanallarındaki su ve yağ birbirine karışabilir. Yağın özelliği bozulacağından motora önemli ölçüde zarar verir. Conta en kısa sürede değiştirilmelidir. Conta yanmasına bilinçsiz araç kullanmakta neden olur.
SİLİNDİR KAPAK ARIZALARI
Silindir kapağı motor için önemli parçadır. Silindir kapağındaki su yuvaları zamanla korozyona uğrarlar. Motorun yağ ve su seviyesi normal fakat hararet çabukça yükseliyorsa silindir kapağında arıza var demektir. Silindir kapağına dışardan bakarak arıza anlaşılmaz. Silindir kapağı sökülerek bakılmalıdır. Silindir kapağındaki su yuvalarının kenarları aşınmış olabilir. Silindir kapağı eğilmiş veya çatlamış olabilir.Silindir kapağına dolgu kaynak yapılarak ve taşlanarak tamir edilir.
SİLİNDİR KAPAĞI  FİYATLARI
TOFAŞ DOĞAN 280- 350 TL
 TOFAŞ ŞAHİN 290-340 TL
TOFAŞ KARTAL 280-340 TL
LADA SAMARA 290-330 TL
Devamını oku...

7 Ağustos 2012

Fiat Doblo Modifiye Parçaları





Fiat Doblo Modifiye Parçaları ve Fiyatları
Fiat doblo modifiyesi bir bütün halinde yapılmalıdır. Ön korumadan, arka merdivene,ayna kapağında yan marbiyele kadar aynı renkte ve ahenkte olmalıdır.
Fiat Doblo Tavan Çıtası
Doblo modifiye parçalarında normal otomobillere oranla çok daha fazla seçenek vardır. Tavan çıtaları dobloya özel olarak üretilmiştir. Aracın üzerine süs maksatla yapıştırıldığı gibi yük taşımak içinde delerek montajı da yapılabilir. Araca estetik bir hava katar. Yük taşımada oldukça işe yarar.
Piyasa değeri 45-55 TL
Devamını oku...

5 Ağustos 2012

SPOR KOLTUK VE SPOR KOLTUK FİYATLARI

Otomobilin içine dışarıda bakılınca göze çarpan parçalardan biride koltuklardır. Modifiye yapılan araçta koltukların değiştirilmesi ile iç kısıma ferah, rahat, kullanışlı hava katar. Spor koltuk fiyatlarının pahalı olmasından dolayı çok fazla araba spor koltuk bulunmaz. Bütçeniz el verdiği şekilde koltukların değişimi ile hem havalı hem de uzun yolda rahat ve konforlu bir seyahat sağlar.
Yarış arabalarında olduğu gibi spor koltuklar seyir esnasında güven ve rahatlık hissi verir. Normal araç koltukları ile uzun yolda bel ve sırt ağrıları hemen herkesin şikâyet ettiği bir durumdur. Spor koltuklar özel tasarlandığından dolayı hiçbir rahatsızlık hissi vermezler.
Devamını oku...

YAĞMUR SENSÖRÜ NEDİR? NASIL ÇALIŞIR

Günümüzde güvenli sürüş amacıyla sürücüler için birçok kolaylık sağlayan sistemler oluşturulmuştur. Otomotiv sektörü her geçen gün yeni buluşlara imza atarken, son üretilen araçlarda güvenlik en üst seviyededir. Araçtan en yüksek güvenlik ve verimi almak hedeflenmiştir. Böylece sürücü aracı rahatlıkla kontrol altında tutabilmektedir. Sürücülere kolaylık sağlayan sistemlerin başında sensörler yer alır. Bu sensörler sürüş esnasında sürücüye gerçekten büyük kolaylık sağlamaktadır. Bu sensörler den bazıları park sensörü, hidrolik direksiyon sensörü, far sensörü, stop lambası sensörü, debriyaj sensörü, hava yastığı sensörü ve yağmur sensörüdür. Bu sensörler sürücüye kolay ve güvenli bir sürüş sağlayacaktır. Günümüzde kullanılan sensörler kullanım amaçlarına göre giderek artmaktadır. Üreticiler ihtiyaca yönelik yeni sensörler geliştirmektedir. Bu sensörlerden biri de yağmur sensörüdür. Peki, bu yağmur sensörü ne işe yarar, biz nasıl kullanabiliriz?
Yağmur sensörü, yağmur yağmaya başladığı zaman yağmurun hızını ve şiddetini ölçerek otomatik olarak sileceklerin çalışmasını sağlayan ve sileceklerin hızını ayarlayan sistemdir. Ayrıca ıslanmış yollarda diğer araçlardan ön cama gelen sulu ve çamurlu damlacıklar da yağmur sensörünün çalışması için yeterlidir. Sistemin çalışma şekli oldukça basittir. İlk olarak kuru bir havada sensörler çalışmıyor. Yani cama su gelmediği sürece sensörler algılama yapmıyor. Seyir halindeyken yağmur yağmaya başladığı zaman silecek kolu bir kademe yukarı kaldırıldığında yağmur sensörü devreye girer. sensörler devreye girerek sileceklerin çalışmasını sağlar. Aynı zamanda yağmurun şiddetini ve hızını ölçtüğü için sileceklerin hızını buna göre ayarlıyor. Yağmur sensöründe hassasiyet düğmesi ile ayar yapabilirsiniz. Bu düğme kolun üzerindeki minik bir tuşla yapılır. Araçlarda kullanılan tüm yağmur sensörlerin çalışma prensibi aynıdır.
Yağmur sensörünü kapatmak için ön cam silecek kolunu indirerek OFF konumuna getirmek yeterlidir. Böylece sensörler devre dışı bırakılmış olur. Eğer yağmur sensörü açık unutulursa Sensör belirli bir süre sonra kendi otomatik olarak kapanmaktadır. Son yıllar da Otomobiller son teknolojiyle üretiliyor. Bu sensörler de bu teknolojiden biridir. Bu nedenle sensörlerin güvenli olabilmesi için sıfır hatalı olmaları gerekir. Sensörlerin yanlış bir bilgi vermesi güvensiz sürüş, yakıt israfı ve aracın verimsiz olmasına neden olur. sensörlerin yanlış bilgi vermemesi için üretici firmalar bazı önlemler almıştır. Bu önlemlerin başında dışarıdan gelecek frekansları önleyen bir sistem oluşturulmuştur.
Yağmur sensörleri sürücünün isteği doğrultusunda çalışan bir sistemdir. Sensör aracın iç camına monta edilir. Işınlar sayesinde de dışarıdaki yağmur damlalarının düzensizliğini algılayarak çalışmaya başlar. Bu nedenle normal zamanlarda aracın ön camının lekesiz ve temiz olmasına dikkat etmeliyiz.
Devamını oku...