26 Haziran 2012

DOĞAN SLX yedek parça ve aksesuarları

 




Doğan SLX arka stop lambası fiyatı; 30–40 TL
Doğan SLX arka tampon fiyatı; 40–85 TL
Doğan SLX arka amortisör fiyatı; 30–35 TL
Doğan SLX ayna fiyatı; 18–22 TL
Doğan SLX angel far fiyatları; 45–50 TL
Doğan SLX triger kayışı fiyatı; 20–30 TL
Doğan SLX termostat fiyatı; 20 TL
Doğan SLX sigorta kutusu fiyatı; 70–75 TL
Doğan SLX silindir kapağı fiyatı; 280–375 TL
Doğan SLX sis farı fiyatı; 20–30 TL
Doğan SLX buji kablosu fiyatı; 20–33 TL
Doğan SLX baskı balata fiyatları; 50–80 TL
Doğan SLX motor kapağı fiyatları; 450–470 TL
Doğan SLX debriyaj seti fiyatları; 75–85 TL
Doğan SLX karlık fiyatları; 70–80 TL
Doğan SLX distribütör kapağı; 10–20 TL
Doğan SLX jant fiyatları; 300–350 TL
Doğan SLX rüzgârlık fiyatları; 10–15 TL
Doğan SLX ön tampon uzatma; 50–70 TL
Doğan SLX arka tampon uzatma; 30–70 TL
Doğan SLX silecek ve sinyal kol takımı; 45–70 TL
Doğan SLX ön tampon fiyatı; 30–80 TL
Devamını oku...

24 Haziran 2012

Dogan Aksesuar

Doğan serisinde kullanılan en büyük değişim bodykit uygulamasıdır.Bunda ön ve arka tampon uzatma kaput uzatma yan marjpiyel en çok kullanılan modifikasyonlardır.Dilerseniz tofaş doğan modifiye parçalarını yazalım.
*ön tampon uzatma
*arka tampon uzatma
*yan marjpiyeller
*sponer bagaj üstü uygulaması
*kaput uzatma
Devamını oku...

22 Haziran 2012

Fiat Tofaş Şahin Dogan Yedek Parçaları

Tofaş Şahin için stop lambası fiyatları yaklaşık 25 TL. Sadece camı kırıldı ise 5 tl civarına camını da almanız mümkün.

Tofaş Şahin arka veya ön cam lastiği de yaklaşık 22 TL.
Şahin S için debriyaj seti yaklaşık 86 TL. Debriyaj diski  36 Tl ve debriyaj baskı 46 tl olarak da ayrı ayrı satın alınabilinir.
Şahin marka araçlar için kontak anahtarı kısmının komplesi kit olarak 72 TL, ama 1987 model öncesi Şahinler için 87 TL.
ŞAhin için fasılalı cam silecek motorunun fiyatı 67 TL civarlarındadır.
Fiat/Tofaş Şahin Tavan Lambası Geciktirme Rölesi 12v 21 Tl
Fiat/Tofaş Şahin Silecek Zamanlama Röle 12v 22 Tl
Şahin Sinyal Flaşörü Kablolu 22 Tl
Distribütör Kapağı (Dikey) 18 Tl
Şahin Gaz Teli 21 Tl
Şahin  Fren Hortumu Ön 16 Tl
Şahin 93 Stop Lambası Sağ 32 Tl
Şahin Sol Ön Çamurlu Davlumbazı 18 Tl
Fıat Tofaş  Şahin Ön Tampon 61 Tl
Fıat Tofaş Şahin Sağ Cam Krikosu Elektrikli 145 Tl
Fıat Şahin Krank ( 1600 Cc Motor) 262 Tl
Arka Fren Pabucu (110×90x40) 38 Tl
Tofaş Şahin  Fren Diski Ön 26 Tl
Devamını oku...

Dogan ve Sahin Kaput Uzatma

Tofaş, Şahin ve Doğan model araçlar kaput uzatma uygulamasına uygunlardır. Başka model araçlarda, kaput uzatma uygulamasının farları olumsuz etkilediği görülmüştür.

Kaput uzatma 2-3 cm kadar yapılıyor. Kaputun ön kısmına parça ekleniyor ve boyanıyor.  Kaput uzatmanın, kaputun rahatça açılıp kapanmasını engellemektedir. Kaput uzatmanın biraz uzatılması durumunda kaputun açılmasını engelleyecek bir durum yaşanırsa, kaputun bağlantıları ters yöne bağlanarak, kaputun ön cama doğru açılması sağlanır.
Modifiyede kaputun uzatılması sırasında, aracın ön panjur ve logo iptali de gerekmektedir. Aracın önden görünümünde sadeliği alarak güzel estetik bir hava katmaktadır. Kaput uzatmanın aracın görünümünü nasıl etkilediği resimlerde görünüyor.
Kaput uzatma fiyatı boya dahil 80-200 tl arasında değişmektedir.
Devamını oku...

20 Haziran 2012

DOGAN NASIL YANLAMA YAPAR





Dogan ile yanlama yaparken en önemli unsur hakimiyeti kaybetmemektir. Aracın arkası kaydıktan sonra eğer spin atmak, daire çizmek istemiyor sananız, kontrolü bir şekilde aracın toparlanması gerekir. Gaz pedalına iyice yüklenmek ve direksiyona ters istikamette çevirmek gerekir. Yanlama için 30-40 km/h surat yeter. Motorun beygir gücü önemli faktördür. Yanlama için iyi performans gösteren motorda gereklidir.
Yarış araçlarının pistlerde yaptığı yanlamalarda çok gelişmiş el freni kullanırlar. El freni halatla değil, hidrolik fren pompası ile çalışır. Bu sayede istediği anda arka tekerlekleri kitliye bilir. Şahinlerde yanyan gitmek için birçok metod kullanılmaktadır. Yanlama yaparken aracın savrulmasını önlemek ve diğer araçlara çarparak zarar vermemek için boş arazilerde çalışma yapılmalıdır.
Yanlama yapılırken gençler tarafından genelde şehir içerisinde köşe başları tercih ediliyor.
YANLAMA NASIL YAPILIR?
Tofaş Kartal, Şahin ve Doğan araçların yanlaması için aşağıdaki teknikler kullanılmaktadır.
Karşıt Ağırlık Transferi İle Yanlama (Opposite Weight Transfer Sliding)
Düz geniş yollarda ve virajlarda uygulanabilir. Direksiyon hakimiyetinin iyi olması gereklidir. Direksiyon ve gaz pedalı tam bir ahenk içerisinde olmalıdır. Direksiyon viraj dışına doğru çevrilip, aniden ters istikamete kırılır. Aracın ağırlık merkezi bir anda değiştiği için arka kısmı kaymaya başlar. Gaz pedalına yüklenilerek araç toparlanır. Bu yanlama şekli Şahin oldukça yakışır.
Ağırlık Transferi İle Yanlama (Weight Transfer Sliding)
Bu yanlama şekli aracın hızla giderken aniden düşük vitese alınarak yığdırılması ile yapılır. Ön tarafa doğru yığılan araç ağırlık merkezini değişmesiyle arka tekerlekler üzerindeki yük azalır. Direksiyonu ufak bir hareketi ile yanlama başlar. Aniden gaza yüklenilerek araç tekrar toparlanması sağlanır. Bu yanlama tekniğinde debriyaj pedalının payı da büyüktür. Vites küçültülünce debriyaj pedalı aniden bırakılır.
El Freni İle Yanlama (Handbrake Drift)
Hemen herkes tarafından bilinen yanlama tekniğidir. El frenin iyi tutması gereklidir. Yarış araçlarının yol tutuşu iyi olması sayesinde asfalt yolda bile kolayca yanlarlar. Taş mucurlu yolda el freni kolayca tutarken asfalt yolda istenilen verim alınmaya bilir. Şahinlerin arkadan çekişli olması el freninin bırakıldığı anda gaza yüklenilmesini gerektirir. Direksiyon ters yöne kırılarak aracın burnunu virajın gidiş istikametinde tutmak gerekmektedir.
Hız İle Yanlama (Powersliding)
Şahinler için özelikle köşe başların uygulanan yanlama şeklidir. Dönüş yapılırken gaza iyice yüklenilir. Ve aracın arkası kayarken direksiyon ile araç toparlanır. Köşe başının geniş olması sağda solda pek araba olmaması kaza riskini azalır. Aksi takdirde yan yan başka bir araca çarpa bilirsiniz. Virajlarda ise aracın hızı iyice artırılır. Direksiyon aniden çevrilerek aracın arkası kayması sağlanır. Direksiyonu fazla kırılması kontrolü kaybetmenize sebep olabilir.
Devamını oku...

19 Haziran 2012

TOFAS DOGAN KISALTMALARIN ANLAMLARI

Tofaş Doğan S (Süper)
Tofaş Doğan L (Lüks)
Tofaş Doğan SL (Süper-Lüks)
Tofaş Doğan SLX (Süper-Lüks-Extra)
Tofaş Doğan İE (Enjeksiyon)
Doğan 1988 yılında yeni kasa üretimine başlandı.
Doğan L 1990
Ön camlar otomatiktir ve merkezi kilit takılmıştır.
Doğan S
Yan aynalar siyah renktedir. Jant kapakları plastiktir. Aracın tamponları siyahtır.
Doğan SL 1992
Doğan L kasasına tempra motoru takılmıştır.
Doğan SLX
Yan aynalar aracın rengindedir. Fabrika çıkışı alaşımlı jantlara sahiptir. Tamponlar aracın rengindedir. Ön tamponda sis farları bulunmaktadır. Doğan S ten farklı kadife koltuk kumaşları kullanılmıştır. Camlar hafif yeşile yakın renktedir. Vites topuzu, gösterge paneli ve direksiyon değiştirilmiştir.
1995 yılı ikinci yarısında hidrolik direksiyon takılmıştır.
Doğan SLX 1,6 ie
1997 yılının ikinci yarısında tek noktalı enjeksiyonlu motor kullanılmaya başlandı. Tek noktadan enjeksiyonlu ve katalitik konvertorlu olup cevre dostu bir motordur. Doğan slx’de manuel jigle bulunurken, Doğan slx i.e’de elektronik atesleme ve cift kademeli otomatik jikle ve lambda sensoru bulunmaktadır.
Devamını oku...

Dogan Kapi Modifiyesi Tofaş Dogan Kapı kolu iptali

ofaş Doğan ve Şahinler için dış modifiyenin ucu bucağı yok. Resimlerini görüp de yukarı açılan kapı modifiyesine hayran olmuş olabilirsiniz. Bu yazımızda görmeye pek de alışık olmadığınız bir kapı modifiyesinden bahsetmek istiyoruz.
ŞAHİN KAPI MODİFİYELERİ: KAPI KOLU İPTALİ
Arabanızda kapı kolu olmasın. Bakanlar hayret içinde kalsınlar. Kapı modifiyesinde yukarı açılan kapıdan sonra en gözde yenilik kapı kolunun iptal edilmesidir. Sadece arka kapıların iptal edildiği gibi dört kapıda iptal edilebilir. Bagaj kilidi de iptal edilerek kuman ile açılabilir.



Sadece arka kapıların, kapı kolu iptali için gereken malzemeler 2 Adet kapı vakumu ve 2 adet amortisördür. Bunlar monte edilirken çıkan kapı kolu yeri kapatılır ve boyanır. Montaj işleminde sonra ön konsolda bir yere kontrol düğmesi bağlanır. Arka kapılar aracın içinden açılır. Düğmeye basılınca kapıları 15-20 cm kadar dışarı fırlatır. Kapılar bu şekilde açılır.
Dört kapı açılması istenildiğinde sistem dışardan kumanda ile çalışıyor. Bu  sistem merkezi kilit sitemlerinin bir benzeri şekilde çalışıyor.
Devamını oku...

18 Haziran 2012

TOFAŞ SPOİLER (SPOYLER), KANAT VE RÜZGARLIK ÇEŞİTLERİ



Aracın modifiye edilirken hem görüntüsü güzelleştirilir hem de yolda gösterdiği performans artırılır. Arka bagaj kapağının üzerine takılan kanat tarzı spoyler havalı görünüm sağlarken; yüksek hızlarda aracın arkasının, yere daha iyi basmasını sağlar. Bu da iyi bir yol tutuşu, virajlarda güven sağlar. Aracın hızı ne kadar çok artarsa yere doğru uygulan baskı o kadar artar.
TOFAŞ ŞAHİN-DOĞAN araçlar için modifiye kullanılan spoyler-spoiler-arka kuyruk-rüzgarlık uygulamasında en çok kullanılan spoiler çeşitlerini görelim.
Genel olarak aracın arkasına takılan üç çeşit spoyler vardır. Bunlar tavan spoylerı, bagaj spoylerı ve bagaj üzeri spoylerıdır.
TAVAN SPOİLERLARI:
Aracın arkadan görünüşü güzelleştirmek için, arka camın üst bölümüne takılırlar. Spoyler içerisinde fren lambasına bağlı ışık bulunmaktadır. Işık bulunmayan değişik şekillerde tavan spolirları bulunmaktadır.
BAGAJ SPOLİERLARI:
Bagaj kapağı üzeri ile arkasının kesiştiği yere takılan spolier görüntü tamamlamak için kullanılırlar. Spoiler siyah renkte olurken duruma gere boyanabilirler. Bu modellerde ışıklı olanları da vardır. Tavan spoyler ile birlikte güzel bir ahenk sergilerler.
BAGAJ ÜZERİ SPOLİER:
Bagaj spolierı aksine daha havalı şekilde dururlar. Oldukça büyük kanat şeklinde olanları vardır. Aracın yol performansını en çok etkileyen çeşididir. Rüzgarın geliş durumuna göre arka kanat ayarlanmalıdır. Ralli araçların kullanılan spoiler aracın çok yüksek hızlarda bile dengede kalabilmesini sağlar. Bu göz önüne alınarak geliştirilen kanatlar aracın dış görünümü büyük ölçüde değişmesini sağlarlar.
Bagaj üzeri yerli olarak üretilmiş birçok kanat dizaynı vardır. Bunları çoğu görüntü amaçlıdır. Aracın aerodinamik yapısına katkı sağlamazlar.
Devamını oku...

MOTOR PERFORMANSINI ARTIRMA YOLLARI

Motor modifiyesi yapılırken motorun yakıt hava karışımını alışı ve yanmış gazları dışarı atışı sorunsuz olmalıdır. Silindir içerisine yeteri kadar yakıt gönderebilmeli ve gönderilen yakıtın tamamının yanması sağlanmalıdır.
Motor üzerinde hiçbir oynama yapılmadan, piston ve subapları değişmeden alabileceğiniz en iyi verimi almak için yakıtın yanması için alınan oksijen miktarı yeterli olmalıdır. Yanma olayının gerçekleşmesi için bilindiği gibi oksijene ihtiyaç vardır. Aracın içerisine alınan yakıt miktarı 5 olsun. Alınan hava bunun sadece 3 yakabiliyorsa; araç seyir halinde 5 lik yakıt tüketirken 3 lük performans gösterecektir. Tüketilen yakıtın bir kısmı yanmadan egzoz sistemi ile dışarı atılır. Bu örnekten yola çıkarak silindire alınan yakıttan en iyi performansı almamız gerekir. Bunun için yeteri kadar oksijen silindire gönderilmeli, motorda meydana gelen zamanların (emme, sıkıştırma, ateşleme, egzoz) süreleri iyi ayarlanmalıdır. Bir diğer hususta yağlama iyi olmalı motor parçalarının koruyan kaliteli motor yağları kullanılmalıdır. Koruyu katkı maddeleri kullanılabilir.
Şimdi yapılması gerekenleri sıralarsak, havanın ilk girdiği yer olan hava filtresini değiştirelim. Performans tipi hava filtresi kullanarak; hem çok hem de temiz hava alalım. Hava ve yakıt karışımı silindirlere gönderilirken emme manifoldundan geçer. Enjeksiyon bulunan motorlarda sistem kendisi hangi silindire ne kadar yakıt ne kadar hava göndereceğini tespit ediyor. Bu şekilde yakıtın tamamını yakmaya çalışıyor. Enjeksiyon bulunmayan araçlarda emme manifoldu değiştirilerek her silindire aynı oranda karışımım gönderilmeye çalışıyor. Spor emme manifoldu headers egzoz şeklindedir ve sisteminin verimli sarsıntısız çalışması sağlar. Sisteme alınan yakıtın ateşlenmesi için bujilerin ateşleme sisteminin verimli çalışması gerekir. Ateşlemeyi tam zamanın yapamaması durumunda motordan istenilen verim alınamaz. Bujilerin değişimi yapılırken takım halinde değiştirilmeli ve mümkünse performans bujiler kullanılmalıdır. Subapların erken açılması ve geç kapanmasını sağlamak için dereceli egsantrikler geliştirilmiştir. Egsantrik değişi ile supap ve supap yayları değiştirilmelidir. Ateşleme sistemi sonunda dışarı atılması gereken egzoz gazlarının geri tepmeden derhal dışarı atılması için headers egzoz sistemleri kullanılmaktadır. Silindir başına bir tane egzoz çıkışı bulunan sistem ile motor verimini pozitif yönde etkilemektedir.
TOFAŞ araçlara uygun bu yollar ile motor performansında 10–40 beygirlik bir artış sağlanabilir.
Devamını oku...

Modifiyeli Tofas Jant Secimi

Tofaş'lar da jantın aracı baştan aşağı değiştirdiği görülmektedir. Araç modifiye edilirken ilk değiştirilen parçalardan biri de janttır. Jant değişiminde uygun jantın seçilmesi gerekir.Tofaş'lar da 13-19 “Jantlar kullanılır. Göz estetiğine uygun şeçilen jantlar aracın tüm görünüşüne hava katabiliyor. Otomobiller jant değişimi olmadan modifiye olmuş sayılmazlar. Jantlar aynı zamanda aracın yakıt tüketimini, yol tutuşunu, performansını önemli bir şekilde etki etmektedir. Jant değişiminde dikkat edilecek önemli hususlarda biride bijonların mutlaka uyumlu olmasıdır. Jantın çapı ve genişliği, takılılan lastik lastiğin ebatlarıyla aynı olmalıdır.

Aracın motoru modifiye edilerek güçlendirilmişse jant ve lastik şeçimi ona uygun yapılmalıdır. Aracın ağırlığı da dikkate alınmalıdır. Lastik yüzeyinin geniş olması iyi bir yol tutuşu ve motorun gücünü tam anlamıyla yola aktarmayı sağlar. Jant alırkan katolog değerlerini de göz ardı etmemek gerekir. Yanlış seçim yapılarak takılmış jant, aracın maksimum hız, fren mesafesi, rot-balans ayarı ve yakıt tüketimi olumsuz olarak etkiletecektir.
Jantların aplikasyon tablosuna göre aracınıza uygun olduğundan ve doğru lastik kullanılmalıdır. Araç üreticisinin tavsiye etmiş olduğu teknik değerlerin dışına çıkmamaya özen gösterin. Bundan dolayı yeni bir jant alırken, konuyla ilgili teknik servislerden mutlaka teknik destek alınmalıdır.
Jantlar hafif alaşımlardan yapılırlar.Alüminyum, çelik, krom, titanyum, magnezyum ve son olarak da karbonfiber malzemesinin de katılımıyla farklı ağırlık ve dayanıklılıkta jantlar üretilerek piyasaya sunulmuştur.Geniş ve büyük çaplı jant kullanırken off-set ayarını da göz ardı etmemelisiniz. Off-set, jant genişliğini tam ortadan kesen nokta sıfır ekseni olarak kabul edildiğinde, poryanın mm cinsinden bu eksene uzaklığına denir. ET harfleriyle simgelenen ofset değeri küçüldükçe jant dışarı doğru çıkar, büyüdükçe içeri doğru girer. Bu nedenle yeni jant alırken, araçtaki orjinal of-set ayarının dışına çıkılmaması gerekiyor. Jantların TSE,EN ve CE belgeli olup olmadığına dikkat edilmelidir.
JANT ÜZERİNDEKİ İFADELERİN ANLAMI
*PCD
*ET
*CH
PCD

Bu değerin anlamı, jantın üzerinde bulunan birbirine komşu iki bijon deliğinin merkezleri arasındaki mesafeyi milimetre cinsinden göstermektedir.
Aplikasyon kataloglarında PCD değerleri 4×98, 5×100, 6×139.6 v.b.gibi rakamlarla ifade edilmektedir.
Burada;
4   :     jantın bijon veya somun sayısını
98  :     komşu iki bijon ekseni arasındaki mesafeyi gösterir.
ET

ET yani Off-set değeri gösterir. Jantın ortasından geçen hayali çizgi ile jantın araca bijonlarla bağlandığı yüzü (bijon deliklerinin olduğu eksen) arası mesafedir. Off-set, aracın yapısal özelliği ile ilgili olduğundan temel bir ölçüdür. Bundan dolayı lastik ve jant değişimlerinde dikkat edilecek en önemli faktörlerden biridir. Jantların üzerinde ölçü tanımlamalarında rakamsal olarak ve mm. cinsinden verilir.

CH


CH Değeri, jantın göbek ölçüsü dediğimiz jantı araca monte ederken poyraya oturttuğumuz çapı milimetre cinsinden ifade eder.Her otomobil üretici firma genellikle birbirinden farklı CH değerleri kullanmaktadır.
7.0J x 15 ET32
7.0  :   Jant tabanı genişliği (7 inç)
15   :   Jant çapı (15 inç)
32   :   Ofset açıklığı (32 mm)
BİJONLAR NASIL SIKILMALI?
Aracın en kolay kirlenen yerleri tekerleridir. Yoldan gelen tozun yanı sıra balata tozları daima kirli kalmasını sağlar. Bunun için lastik montajından önce gerekli temizlik yapılmalıdır.

Doğru bir jant montajı için bijon veya somunların önerilen tork değerlerinde sıkılması gerekmektedir. Bu tork değerleri, aracınızın el kitabında veya araç satıcılarında bulunabilir. Bijonlar sıkılırken çapraz sıkma metodu kullanılmalıdır. Jantı gereğinden fazla bir tork kuvveti ile sıkılmasında, somun veya bijonun dişlerini sıyırabilir veya kırabilir. Ayrıca  poryayı eğebilir, fren disklerini zedelenebilmektedir.
Devamını oku...

Modifiye Parcalari

Modifiye Nedir ?
İngilizce “Modified ve Tuning” kavramının Türkçe karşılığı olan “Modifiye”, değiştirmek, kişiselleştirmek, ayarlamak anlamlarına gelmektedir. Teknik olarak ise herhangi bir şeyin üzerinde yapılan değişikliktir. Yani bir anlamda orjinalliğini bozmaktadır. Bu kavram günümüzde genellikle motorlu araçlarda kullanılmakta ve bu konuda her geçen gün yeni yeni fikirler türemektedir.
Günümüz Türkiye’sinde modifiye denildiğinde aklımızda iki çeşit modifiye canlanır. Birincisi aracın dış görünüşünde yapılan değişiklikler, ikincisi de aracın motorunda yapılan değişikliklerdir. En yaygın olanı ise tabiki dış değişikliktir çünkü az maliyetle çok fazla değişiklik yapılabilir ve iyi bir estetik görünüm sağlanabilir. Motor üzerinde yapılan değişiklikler ise genellikle hız, güç ve yarış severlerin tercih ettiği modifiye şeklidir. Haliyle maliyeti de biraz yüksek olabilir.
Bir aracı modifiye etmek zaman ve sabır isteyen bir uğraştır. Çünkü aracın modifiyesi sırasında yapılan küçük yanlışlar büyük kazalar meydana getirebilmektedir. Bu nedenle modifiyenin her aşamasında daha fazla itina gösterilmelidir. Diyelim ki aracınızın motorunu modifiye ettiniz ve beygir gücünü 140 beygirden 190 beygire çıkarmayı başardınız. Burada iş yalnızca motorun gücünü artırmakla kalmıyor. Yani eğer motorda bir güç artışı sağlamışsanız aracın güvenliğine bağlı olarak diğer ekipmanlarıda kontrol etmeniz gerekiyor. Çünkü otomobil üreticileri aracın fren balatalarını, fren disklerini ve en önemlisi lastikleri üretmiş olduğu aracın motor gücüne bağlı olarak milimetrik olarak hesaplamaktadır. Siz motor gücünü artırıp frenlere ve lastiklere dikkat etmezseniz güvenli bir sürüş sağlayamazsınız. Bu nedenle motor gücü artırılan araçlara genellikle performans lastikleri uygulanır ki yol tutuşu ve frenaj iyi olsun.
Modifiye Nasıl Yapılır ?
Son 2-3 yılda ülkemizde, modifiye artık iyici yerine oturmaya başladı diyebiliriz. Her köşede ufak tefekte olsa modifiye parçaları satan yerler görmek mümkün. Bu nedenle artık modifiye yapabilmek eskisi kadar zor değil.  Şimdi modifiyede sıkça kullanılan terimlerden ve parçalardan yola çıkarak aracımıza neler yapabileceğimize bir bakalım…
Dış Modifiye: Araca estetik bir görünüm sağlamak ve kısmende olsa performansı etkilemek için yapılan değişiklerdir. Bunlar;
1) Cam Filmi :
Cam filmi modifiyenin en basit aşamasıdır, araca estetik bir görünüm sağladığı gibi, zararlı uv ışınlarından korunmak ve yolcu kabininin güneş ışınlarıyla ısınmasını önlemek amacıyla da kullanılır. Cam filminin diğer bir kullanım alanı sürüş güvenliği sağlamaktır. İyi bir cam filmi gece sürüşlerinde karşıdan gelen keskin ışınları kırarak güvenli sürüş sağlamanıza yardımcı olur. Satış noktalarında “çizilmez cam filmi” veya “amerikan cam filmi” olarak adlandırılır ancak cam filmi çizilmez diye bir kural yoktur. Her cam filmi çizilebilir ancak bazıları daha kaliteli olduğu için çizilmeye karşı daha dayanıklıdır. Ülkemizde aracın ön kısmına cam filmi çektirmek kanunen yasak ancak polis gördüğünüzde camları açarsanız veya gece bir polis gördüğünüzde tavan lambalarını yakarsanız sorun olmaz. Ben bunlarla uğraşamam derseniz tam koyu olmayan 1 ya da 2 numara film çektirmeniz önerilir. Çektirmeniz önerilir diyorum çünkü kendi cam filminizi kendiniz çekmek isterseniz çok uğraşırsınız. Bu konuda uzman bir servisin çekmesi daha uygundur. Maliyeti 50 ile 80 YTL arasında değişebilmektedir.

2) Far Kitleri ve Neon Aydınlatma:

Yine otomobilinde hoş bir görünüm yakalamak isteyenlerin en çok tercih ettiği ürünlerden biridir. Far kiti olarak özellikle Xenon far kitleri sıkça kullanılmaktadır. Bildiğiniz gibi Xenon kimyasal bir elementtir. 1898 yıllında keşfedilmiştir.Otomobillerde ise 1990′lı yıllardan beri kullanılmaktadır ancak son 2-3 senedir yaygınlık kazanmıştır. Xenon farları diğer far kitlerinden ayıran en büyük özellik daha iyi aydınlatma sağlamasıdır. Xenon farların normal sarı renkte ışık veren Halojen farlardan diğer bir farkı ise kit olarak satılmasıdır. Yani bir Xenon lambayı alıp aracınıza direk uyguladığınızda verim alamazsınız çünkü Xenon lambalar mercekli camlara ihtiyaç duyarlar. Bu nedenle sadece lamba olarak değil far komple set olarak satın alınmalıdır. Kısa mesafede yüksek yoğunlukta ışık yaydığı için daha iyi bir görüş sağlar ancak yansıma fazla olduğundan karşıdan gelen sürücünün gözünü alabilmektedir. Bu nedenle Xenon far alırken Uzun-Kısa değilde sadece Kısa aydınlatma özelliğine sahip farlar tercih edilmelidir.
Diğer bir alternatif ise Angel Eyes adı verilen far kitleridir. Bunlar sürüş anında daha az tehlikeli olabilmekle birlikte beyaz değilde mavi renkte bir ışık yaydığından ve far içerisinde mavi bir halka şeklinde olduğundan göze daha güzel görünmektedir. Xenon ve Angel Eyes far kitlerinin fiyatları kalitesine göre değişmektedir. Ancak ortalama olarak 350 ile 1100 YTL arasındadır.
Neon aydınlatma ise geceleri aracı alımlı gösteren bir başka unsurdur. Neon lambalar ilk olarak dükkanların tabelalarında ve televizyon tüplerinde kullanılmaya başlanmışsa da üretken modifiyeciler tarafından keşfedilerek otomobillere uygulanmıştır. Neon doğada çok az bulunan bir gazdır ve bu gaz genellikle uzunca bir cam tüpün içine doldurulup otomobillerin alt kısmına yerleştirilir ve düşük bir voltajla çalışabilir. Araç altı aydınlatmanın diğer bir alternatifi ise led lambalardır. Yine led lambalar uzunca bir tüpün içine dizilerek küçük bir voltajla çalıştırılabilir.
3) Jantlar ve Lastikler:
Dış modifiyenin vazgeçilmez bir parçasıdır. Kaliteli jantlar kullanılarak estetik bir görünüm yaratıldığı gibi güvenlik ve performans da sağlanmış olur. Dışarıdan bakıldığında jant basit bir parça gibi görünür ancak tam aksine jantların doğru seçilmesi can güvenliği açısından çok önemlidir. Çünkü jantlar aracın fren disklerinin soğutulmasından, performans ve yakıt tüketimine kadar doğrudan müdahalede bulunmaktadır. Bilindiği gibi jantların ölçüleri inç ( ” ) birimiyle belirlenmekte 1 inç ise 2.54 santimetreye tekavül etmektedir. Ülkemizde en çok tercih edilen jantlar 16 ve 17″ jantlar oluyor bundan yukarısı ise ülkemiz yolları açısından pek sağlıklı değil şehir dışına çıktığınızda sadece görünüşünü beğenip aldığınız jantlar başbelası olur. Ayrıca unutulmamalıdır ki jantlar ne kadar genişlerse ağırlıkta o kadar artar ve gerek frenaj gerekse yakıt tüketimi ve performans açısından olumsuz bir durum oluşur. Bunun önüne geçmek için jant alırken aracınızın motor hacmini, oluşacak yakıt tüketimini ve yol tutuşunu da göz önünde bulundururak jant seçimi yapmalısınız. Jantlar nasıl oluyorda yol tutuşunu engelliyor ? diyenler için bir örnek vermek gerekirse; eminim herkes ufak tefek drift ve drag yarışlarının videolarını seyretmiştir. Dikkat ederseniz drift yarışlarında geniş jantlar ve dar yapılı lastikler kullanılır amaç aracın olabildiğince fazla kaymasını sağlamaktır. Drag yarışlarında ise oldukça geniş lastikler ve dar yapılı jantlar kullanılır buradaki amaç ise aracın olabildiğince az patinaj atmasını sağlamaktır. Jantlar tek parça ve çok parçalı olarak satılmaktadır. Çok parçalı jantlar hasar gördüğünde sadece hasar gören parçanın değiştirilmesine imkan tanır bu nedenle tek parçalı jantlara göre daha avantajlıdır. Jantların fiyatlarıda kalitesine göre değişmektedir. Piyasadaki en kaliteli ve güvenli jantlar ise Momo, Enkei ve O.Z’dir. Eğer jant seçimini yaptıysanız sıra geldi lastiklere; genel olarak iki tip lastik vardır. Birincisi standart lastikler ikincisi ise performans lastikleri. Standart lastikler 180 km hıza kadar güvenli sürüş sağlar ve lastik üzerinde ” T ” harfiyle gösterilir, performans lastikleri ise 180 km ve üzeri hıza kadar güvenli sürüş sağlar ve lastik üzerinde ” H ” harfiyle gösterilir.
4) Rüzgarlık (Spoiler) :
Sedan otomobillerde bagaj kapağının üzerine, Hatchback otomobillerde ise tavanın arka kısmına takılan ve rüzgarlık olarak bilinen parçadır. Burada ki amaç aerodinamik etkiden olabildiğince fazla yararlanarak aracın yola yapışmasını sağlamaktır. Çünkü bir bir otomobil yere ne kadar güç uygularsa o kadar zor kayar. Yani rüzgarlık güzel bir görünümün dışında yol tutuşu açısından da oldukça aktif rol oynamaktadır. Bu sebeple rüzgarlık alırken sadece şekil olarak beğenip almamak gerekir. Özelliklede rüzgarlığın açısına çok dikkat edilmelidir. Araç hızlandıkça, araca etki eden hava miktarıda artacağı için, rüzgarlık havayı karşılayacak ve aracın arkasının yere bastırılmasını sağlayacaktır. Bir otomobil fabrikadan çıkmadan önce ulaşabileceği en yüksek hız ve buna bağlı olarak oluşacak hava akımı en ince detaylarına kadar hesaplanır. Eğer siz aracınızın motorunu modifiye ederek güç artışı sağlarsanız bu hesaplamaların dışına çıkmışsınız demektir. Bu nedenle araçta fark edilecek hadar güç artışı sağlanmışsa muhakkak rüzgarlık (spoiler) kullanılmalıdır.
5) Spor Amortisörler :
Yere yaklaştırılmış bir binek araç, yerden yüksek bir binek araçtan daima daha sportifdir. İşte spor amortisörlerin kullanım amaçlarından biri budur. Ancak daha önemli bir amaç yol tutuşu sağlamaktır. Yüksek süspansiyona sahip bir otomobil daha fazla esneme payına sahip olacağından keskin bir viraja girildiğinde merkezkaç kuvvetinin etkiyle savrulma eylemi gösterecektir. Spor amortisörlere sahip bir araç için bu durum tam tersidir. Ancak unutmayın ki spor süspansiyonlar daha sert olduğu için konfordan taviz vermeniz gerekecektir.
İç Modifiye : Araca güç artışı sağlamak ve kısmende olsa estetik bir görünüm yakalamak için yapılan değişikliklerdir. Bunlar;
1) Chip Tuning :
Chip tuning uygulaması motor modifikasyonunun temel aşamalarından biridir. Enjeksiyon sistemli benzinli araçlar ile elektronik turbo dizel motora sahip tüm araçlara uygulanabilen chip tuning yakıt tüketiminden bir miktar taviz vererek % 10-15 dolayında tork ve beygir gücü artışı sağlamayı amaçlar. Yapılan bu işlem ile benzinli araçlarda yakıt az miktarda artırılırken turbo dizel motorlar da ise yakıt miktarı artırıldığı gibi gerekirse turbo basıncıda % 30-35 oranında artırılabilir. Bu nedenle turbo araca sahipseniz daha avantajlısınız. Peki bunu neden otomobil üreticileri fabrikada yapmıyorda biz sonradan yapıyoruz ? diyebilirsiniz. Bildiğiniz gibi araç ne kadar çok yakarsa o kadar güç üretir. Ancak otomobil üreticilerinin en az yakıtla maximum güç elde etmeyi hedefledikleri için yakıt tüketimini minimum seviyeye indirerek ya aracın tork miktarından ya da beygir gücünden kaybederler. Eğer aracını seven biriyseniz ve güç artışı sağlamak istiyorsanız Chip Tuning uygulaması başlangıç olabilir. Chip Tuning uygulamasının en büyük dezavantajı 2-3 saat gibi bir sürede tamamlanırken geri dönüşün bazı araçlarda imkansız bazılarında ise çok zor olmasıdır. Bu nedenle bu modifikasyonu yapmadan önce ne istediğinize kesin olarak karar vermelisiniz.
Chip olarak bahsettiğimiz şey aracın beynidir ve bu beyine harcanacak yakıt miktarıda dahil olmak üzere herşey kodlanmıştır. Chip tuning uygulaması yapılırken iki şey göz önünde bulundurulur. Birincisi eğer aracın beyni yeniden programlanabilir nitelikte ise istenilen performansa göre yeniden kodlanır. İkincisi bu beyin yeniden programlanma niteliğine sahip değilse farklı bir beyin takılır. Tabiki bunların maliyeti de farklılık göstermektedir. Chip tuning uygulaması sonucunda her araçta farklı performans artışları gözlenebilir. Bu artış ortalama 8-20 HP arasındadır.
2) Nitro Oxide System (Nos) :
Eminim yarış filmlerinde görmüşsünüzdür bu Nos denilen aleti. Adam direksiyon üzerinden bir düğmeye basar ve koltuğa yapışır. Aslında filmlerde izlediğimiz Nos sahneleri abartı değildir. Çünkü motorda en fazla güç artışı sağlayan yegane parça Nos yani nitrodur. İçten yanmalı bir motora genel olarak baktığımızda oksijen ile yakıt karışımının piston yatağına püskürtüldüğünü ve yanmanın gerçekleştiğini görürüz. Ne kadar oksijen o kadar ateş eşittir güç… İşte nitronun çalışma prensibi de bu sistem üzerine kurulmuştur. Yakıt, hava ve nitro karışımı piston yatağına püskürtülür ve kuvvetli bir yanma gerçekleşir. Buradaki püf nokta nitronun soğuk bir yapıda olmasıdır. Nitronun soğuk yapısı sayesinde piston yatağındaki havanın genleşme katsayısı düşer ve bunun sonucunda piston yatağına yoğunluğu artırılmış havanın dolması sağlanır. Daha yoğun hava daha kuvvetli bir yanma daha kuvvetli bir yanma da daha fazla gücü doğrurur.
Araçlara uygulanan nitro genellikle tüp şeklindedir ve bagaja ya da koltuğun altına yerleştirilir. Faaliyete geçirilmesi ise ya sürücü kabinine ya da gaz pedalının altına yerleştirilen bir düğmeyle sağlanır. Nitro kesinlikle tek başına yanıcı bir madde değildir. Yani filmlerde gördüğümüz o nitronun patlama sahnelerinin tamamen uydurmacadan ibaret olduğunu söyleyebiliriz. Tıpkı diğer motor modifikasyonlarında olduğu gibi nitronun performans artışı da araçtan araca farkılılık gösteririr. Ancak minimum 40 HP güç artışı sağladığı kesindir.
3) Hava Filtresi ve Egzos :
Nos kavramında da bahsettiğimiz gibi motora giren hava ne kadar soğuk olursa yanma da o kadar kuvvetli olur. Hava filtresinin görevlerinden biri de budur. Yani motor için soğuk ve temiz hava akışı sağlamaktır. Bildiğiniz gibi motor ile atmosfer arasındaki tek direnç hava filtresidir. Eğer kullanılan hava filtresi kalitesiz ise kaputun altında oluşan sıcak havayı motora iletebilir ya da dışarıdan gelen tozlu havayı süzmeden motora ulaştırabilir. Bu nedenle hava filtresini hayati önem taşır diyebiliriz.
Piyasada üç çeşit hava filtresi bulunmaktadır. 1) Açık hava filtresi, 2) Kutu içi filtre, 3) Bolt-On Açık Filtre
Bu filtrelerin hepsinin amacı aynıdır. Yani havayı en iyi şekilde motora iletmek ancak açık hava filtresi aracınıza sportif bir ses, % 5 performans ve yarım litre kadar da yakıt tasarrufu sağlar buna karşılık bakımı ve uygulaması daha zahmetlidir. Çünkü bakımları düzenli yapılmadığı takdirde kaputun altında oluşan sıcak havayı motora iletebilir ve performans kaybına neden olabilir. Bunu önlemek için açık filtreler genellikle motor bölümünden uzak bir noktaya monte edilir ya da Subaru İmpreza’da olduğu gibi kaputun üzerinde açılan bir bölme ile dışarıdan hava girişi sağlanır. Kutu içi filtrenin ise bakımı ve uygulaması kolaydır ancak etkisi standart hava filtrelerinden pek fazla değildir. Bolt-on açık hava filtresi ise maliyeti yüksek olduğundan pek tercih edilmez. En kaliteli hava filtreleri ise HKS ve K&N firmalarının ürettiği hava filtreleridir.
Hava filtresi konusunda bir şeyin altını çizmek gerekir ki o da modifiye yapılarak performansı artırılmamış bir araca standartın dışında hava filtresi uygulamanın pek mantıklı olmadığı düşüncesidir. Tamamen yanlış olan bu düşünceye göre eğer araca hava filtresi takılırsa motora giren hava ve yakıt karışımında dengesizlik olur. Yani normal şartlarda motora 15 birim hava 1 birim yakıt giriyorsa hava filtresiyle birlikte hava miktarının artacağı ve motorda dengesizliğe sebep olacağı düşünülmektedir. Ancak burada unutulan nokta ECU cihazıdır. Bildiğiniz gibi ECU motoru her türlü hava koşullarına, basınç değişimine ve yük duruma göre ayarlayan yazılımdır. Haliyle motorun ne kadar yakıt ne kadar hava alacağı ECU tarafından belirlenir. Bu nedenle hava filtresi değiştirildiğinde motorun alacağı hava miktarı artmaz sadece havanın kalitesi değişir. Kaliteli bir hava filtresinin kazandırdığı performans ortalama 5-12 HP’dir.
Aracın rahat bir şekilde hava alması kadar rahat hava vermesi de çok önemlidir. Burada ise devreye egzoz girer. Çok iyi bildiğiniz gibi egzoz yakıt gazlarının dışarı atılmasında etkilidir ve iyi bir performans için bu gazların dışarı kolay bir şekilde atılması çok önemlidir ancak binek araçlarda kullanılan susturuculu egzozlar havanın dışarı atılması sırasında bir direnç oluştururlar. Haliyle performans kaybı oluşur. Bu sebeple spor egzoz olarak bilinen egzozlar geliştirilmiştir. Bunların standartlardan farkı egzoza yansıyan motor sesini fazla kesmeden hem sesi hem de gazları dışarı iletmesidir. Kaliteli bir egzozun kazandırdığı performans 3 ile 8 Hp arasındadır.
4) Blow-Off Valve :
Bu sistem turbo motora sahip araçlar için geçerlidir ve performanstan ziyade turbonun faaliyete geçme süresini azaltmak ve turboyu sağlıklı bir şekilde kullanmak için üretilmiştir. Turbonun görevi motora basınçlı hava akışı sağlamaktır ve gaza bastığınız sürece görevini yerine getirir. Gazı kestiğinizde turbo türbinleri hava akışıyla beraber hala dönmeye devam eder. Ancak türbinleri geçen hava daha fazla ilerleyemeyeceği için ters yönde akmaya başlar ve türbinlerin ters yönde dönmesine neden olur. Bu sırada tekrar gaza bastığınızda ters tarafa dönen türbinler tekrar faaliyete geçmek için durur ve bu kez de diğer tarafa döner. Yani türbinler gaza basarken soldan sağa doğru dönüyorsa gazı bıraktığınızda sağdan sola doğru dönecektir. Bu durum turbonun faaliyete geçmesini geciktirecek ve türbinlere zarar verecektir. İşte bunu önlemek için geliştirilen Blow-Off turbo türbinlerinin ters tarafa dönmesine neden olan havanın, gazı kestiğinizde dışarı atılmasını sağlar. Böylece turbo, gaza bastığınıza daha çabuk tepki verir. Ayrıca dışarı atma sırasında sportif bir ses oluşturur.
Devamını oku...

Ankara Shopping Fest Fiat Linea Çekiliş Kampanyası

Ankara Alışveriş Festivalinden ayağınızı yerden kesen çekiliş…
Festival boyunca kredi kartı ve banka kartı ile her 25 Lira’lık alışveriş sahibi, bir kura numarası almaya hak kazanacak.

Alışveriş Festivali’nde kredi kartı ve banka kartı ile her 25 TL’lık alışveriş sahibi, bir kura numarası almaya hak kazanacak. Bankalararası Kart Merkezi’nin organizasyonu Milli Piyango İdaresi’nin denetiminde yapılacak çekilişler sonucu 22 talihli araba kazanacak.

Kampanya Detayı:
  • Ankara Shopping Fest Çekiliş Kampanyası, BKM adına TSM Danışmanlık Organizasyon ve Pazarlama A.Ş. tarafından 8.Haziran.2012-1.Temmuz.2012 tarihleri arasında Milli Piyango İdaresi’nin 15.05.2012 tarih B.07.1.MPİ.0.13.04.00-255.01.02/1485-5888 no’lu izniyle düzenlenmektedir.
  • Söz konusu tarihler arasında kampanyaya katılma taahhüdü veren AKBANK T.A.Ş.; ALBARAKA TÜRK KATILIM BANKASI A.Ş.;ALTERNATİFBANK A.Ş;ANADOLUBANK A.Ş.;ASYA KATILIM BANKASI AŞ.,CITIBANK A.Ş.;DENİZBANK A.Ş.;EUROBANK TEKFEN A.Ş.;FİBABANKA A.Ş.; FİNANSBANK A.Ş.;GARANTİ BANKASI A.Ş.;HSBC BANK A.Ş.;ING BANK A.Ş.;KUVEYT TURK KATILIM BANKASI A.S.; ŞEKERBANK T.A.Ş.;T. HALK BANKASI A.Ş.;T. İŞ BANKASI A.Ş.;T. VAKIFLAR BANKASI T.A.O.;T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş.;TEKSTİL BANKASI A.Ş;TURKISH BANK A.Ş.;TURKLAND BANK A.Ş.;TÜRK EKONOMİ BANKASI A.Ş.;TÜRKİYE FİNANS KATILIM BANKASI A.Ş.;YAPI KREDİ BANKASI A.Ş.’den alınmış banka kartı ve/veya kredi kartı ile Ankara ili ve ilçe sınırları içerisinde bulunan,banka kartı ve kredi kartı ile satış yapan tüm noktalardan tek seferde 25 TL ve katları tutarında (her 25 TL ye 1 çekiliş hakkı) alışveriş yapan bireysel müşterilerine hak ettikleri kadar katılım hakkı verilecektir.
  • Çekiliş; 13.07.2012 tarihinde saat 14:00 de ATO Uluslararası Kongre ve Fuar Merkezi, ASF Çalışma Ofisi, Söğütözü Cad. No:1/A 06510 Çankaya Ankara adresinde halka açık şekilde yapılacaktır.
  • 22 kişiye Fiat Linea marka otomobil hediye edilecektir.
  •  Kazananların Listesi 17.07.2012 tarihlerinde Hürriyet Gazetesinde ilan edilecektir. Asil ve yedek talihlilere posta yolu ile tebligat yapılacaktır.
  • Talihlilerin en son başvuru tarihleri asiller için; 01.08.2012 yedekler için; 16.08.2012’dir. 18 yaşından küçükler, TSM Danışmanlık Organizasyon ve Pazarlama A.Ş çalışanları ve tüzel kişiler kampanyaya katılamaz, katılmış ve kazanmış olsalar bile ikramiyeleri alamazlar. Bir kişi birden fazla ikramiye kazanamaz.
  • İkramiyeye konu olan eşya ve/veya hizmetin bedeli içinde bulunan KDV ÖTV gibi vergiler dışındaki vergi ve diğer yasal yükümlülükler talihliler tarafından ödenir.
Devamını oku...

Egzos Muayene İstasyonları Ankara: Ankarada Egzoz Muayene İstasyonları Listesi



Ankarada egsoz emisyon ölçümü yapan istasyonların adresleri ve telefon numaraları şöyledir:
1- ZEKİ ÜNALDI OTOMOTİV İNŞAAT PROJE SAN. ve TİC. LTD.ŞTİ.
Oto. San. Sit. 1. Cad. 24. Sk. No:40-41-42-43-45 Güvercinlik
278 14 14
2- ULUDAĞ MOTORLU ARAÇLAR SAN. TİC. LTD. ŞTİ.
Aslanbey Cad. No:19 İskitler
341 27 43
3- URAZ MOTORLU ARAÇLAR TİC. ve SAN. A.Ş.
Uzayçağı Cad. 210. Sk. No:43 Ostim
385 16 32
4- ERKAYA OTOM. YED. PAR. ve SER. HİZ. LTD. ŞTİ.
İstanbul Yolu 8. Km. Erciyes İşyerleri Sitesi 9. Cad. No:14-16
397 14 15
5- ÖZOK OTOMOTİV İTH. İHR. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Ayaş Yolu Plevne Mah. No:249 Sincan
271 82 82
6- ALTAY OTOMOTİV TİC. ve SAN. LTD. ŞTİ.
100. Yıl Bulvarı No:28 Ostim
385 12 71 – 72
7- TOYAN OTOMOTİV SAN. ve TİC. A.Ş.
Çetin Emeç Bulvarı No:75 Öveçler
472 90 90
8- BORA OTOMOTİV SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Oğuzlar Mah. Konya Devlet Yolu No:157/B Balgat
286 83 83
9- EKOL OTO SERVİS HİZ. LTD. ŞTİ.
Dikmen Cad. No:376 (BP Benzinlik Altı) Dikmen
476 61 92
10- RENAULT MAİS MOTORLU ARAÇLAR İMAL ve SATIŞ A.Ş.
Eskişehir Yolu No:4 Söğütözü
287 38 00
11- BİRLEŞİK MOTOR SAN. ve TİC. A.Ş.
Macun Mah. Bağdat Cad. No:97-06370 Yenimahalle
591 86 00
12- RENPAR OTOMOTİV SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Kocasinan San. Sit. 204. Sk. No:6-8 Ostim
385 46 61
13- POLER OTOMOTİV SANAYİ TİCARET LTD. ŞTİ.
İstasyon Mah. Çatalca Sk. No:26 Sincan
275 04 93-95
14- YENİ ÖZGÜR OTO. SAN. TİC. LTD. ŞTİ.
Plevne Caddesi No:72/A Gülveren
319 61 60
15- ATAY OTOMOTİV SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Büyük Sanayi Tesviyeci Cad. No:32 İskitler
341 58 40
16- ÜSTÜN OTOMOTİV MÜM. TAAH. SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
İstanbul Yolu 12. Km. Bahçekapı 6. Cadde No:1
278 22 22
17- AK VOLKSWAGEN OTOMOTİV SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ
Ostim Uzayçağ Cad. No:9 Ostim
385 86 85
18- TAN OTO. MOTORLU ARAÇLAR ve TAŞIMACILIK TİC. LTD.ŞTİ.
Fatih Sultan Mehmet Bulvarı No:252
397 34 34
19- OTM OTOMOTİV
İrfan Baştuğ Cad. No:274/A Hasköy
339 34 24
20- ÇOŞKUN ALTINYAKIT SAN. ve TİC. A.Ş.
Yeşilçam Sanayi Sitesi No:21 Güvercinlik
278 06 01
21- ANA GIDA OTOMOTİV ve İHTİYAÇ MAD. SAN. ve TİC. A.Ş.
Konya Devlet Karayolu No:108/A Balgat-Çankaya
207 77 00
22- NEZİROĞLU MOTORLU ARAÇLAR TİC. LTD. ŞTİ.
İstanbul Yolu 10. Km. No:308
252 45 45
23- NEZİROĞLU MOTORLU ARAÇLAR TİC. LTD. ŞTİ.
Konya Yolu Fen Lisesi Kavşağı No:208 Balgat
284 52 52
24- NEZİROĞLU MOTORLU ARAÇLAR TİCARET LTD. ŞTİ.
Konya Yolu No:166 Balgat
286 88 66
25- AĞAÇLI PETROL ve TİC. LTD. ŞTİ.
Eskişehir Yolu 12 Km. No:354 Etimesgut
235 25 10
26- KARTAŞ KARAOĞUZLAR OTO SAN. MAM. ve TİC. A.Ş.
Konya Devlet Yolu No:185 Balgat
583 85 00
27- TUR OTO. PAZ. TİC. A.Ş.
Ali Suavi Sk. No:9 06570 Maltepe
232 32 72
28- ANKARA ÇETAŞ OTOMOTİV A.Ş.
Çamlıca Mah. 3. Sk. No:5 Yenimahalle
397 38 38
29- TEREYAĞOĞLU OTO SANAYİ ve TİCARET LTD. ŞTİ.
İskitler Cad. Samyeli Sk. No:11
341 43 94
30- OPAL OTOMOBİL PAZARLAMA İŞL. ve SAN. A.Ş.
Konya Devlet Karayolu No:187 Balgat
583 05 83
31- ANKARA OTOMOTİV SERVİS HİZMETLERİ SANAYİ ve TİCARET A.Ş.
Büyük Sanayi Cad. No:11/3-4
342 51 64
32- MAHİRSAN OTOMOTİV SAN. TİC. LTD. ŞTİ.
İstanbul Yolu 12. Km. Yeni Başkent San. Sit. 248/2. Sk. No:7-9-11 Ergazi
278 48 53
33- DEMİRBEK OTO YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ TİC. LTD. ŞTİ.
Örnek Sanayi Sitesi 2. Cad. No:2 Ostim
354 63 40
34- ATA OTOMOTİV TİCARET A.Ş.
İstanbul Yolu 3. Km. Çiftlik Kavşağı
397 57 38
35- ALTAN ÖZKAN MOTORLU ARAÇLAR OTOM. İNŞ. TAAH. NAK. GIDA TUR. LTD. ŞTİ.
Uğur Mumcu Mah. Atisan 36. Cad. No:5 Yenimahalle
354 96 55
Devamını oku...

LPG Lİ ARAÇLARDA YAKIT TÜKETİMİ

LPG kullanıldığı halde birçok araçta yakıt tüketimi sağlanamaz. Halk arasında sürekli böyle bir durumdan şikâyet edenleri görürüz. LPG li aracın benzinden daha çok yaktığı görülmüştür. Tofaş Şahin, Doğan ve aynı düzeydeki araçlarda sıkça rastlanan sorunlardan biri aracın fazla gaz tüketmesi ve problemin bir türlü giderilememesidir. Birçok ustaya gösterilmesine karşın yapılan ayarlar bir fayda sağlamadığı görülür.

Aracın LPG sisteminde gaz kaçağı olup olmadığına bakılmalı, araç test edilmelidir. Gaz kaçağı varsa araçtan sürekli olarak gaz kokusu gelir. Gaz kaçağı olan yerde buzlanma oluşur, kaçak tespit edilerek sorun giderilmelidir.

Subapların ayarsız oluşu, hava filtresininin tıkalı yada kirli olması, sente zamanın kaçmış olması, platinde sorun olması aracın fazla yakmasına sebep olabilir. Özellikle karbüratör ve emme manifoldunda hava kaçağı olmamalıdır. Buji ve buji kablolarının eskimiş olması yanmanın tam olarak sağlanamamasına yol açar. Yakıt yanmadan dışarı atılır bu da yakıt sarfiyatını ve aracın performansını etkiler. Subapların sıkı yada gevşek olması da motorun düzenli çalışmasını engeller. Böyle durumlar gaz ayarı yapmanın bir faydası olmaz. Çünkü sorun LPG sisteminde değil motorun kendindedir.

Motorda bu sorun giderildikten sonra yakıt tüketimi normale dönmezse, gaz beyni kontrol edilmelidir.

Aracın rölanti ayarı yapılarak rölantide kalması sağlanmalıdır. En az yakıtı tüketerek araç rölanti kalabilmelidir. Beyinde bulunan diyaframın ve tamir takımının özeliğini yitirmesi sonucu aracın rölanti ayarı yapılamaz. Bu durumda beyni değiştirmek en güvenli yoldur. Aracın rölantide durmamasını sebeplerinde biride fren sisteminde bulunan westenhousuda problem olmasıdır. Araç hareket halindeyken fren yapılınca aracın stop etmesi buna bağlı bir sorundur. Rölanti yükseltilerek sorun giderilmeye çalışırsa da bu fazla yakıt tüketimine sebep olur. Gazın beyninde sorun olduğunda piyasada en az yakıt araçlarda bile yakıt sarfiyatı oldukça artar. LPG sisteminin verimli çalışması gazın tam olarak buharlaşması için beyinin gerekli ısıya ulaşması gerekir. Aksi takdirde yakıt sarfiyatına yol açar. Beyinin ısınmasını sağlayan sisteminde kontrol edilmesi gerekir. Aracın ilk çalışmada sorun çıkarması durumunda araç benzinde çalıştırılmalıdır. Benzinle çalışmasında sorun yoksa LPG sisteminin büyük oranla beyni arızalanmış olabilir.
Devamını oku...

17 Haziran 2012

Sahin Alcaltma Tofas Sahin YERE YAKLASTIRMA PISTIRMA

ofaş araçlarda  modifiyede oldukça sık kullanılan metodlardan biri de; aracın yere yaklaştırılmasıdır (pıstırma). Aracın yere daha yakın olması sadece dışardan görünümü  güzelleştirmekle kalmamaktadır. Aynı zamanda aracın ağırlık merkezinin aşağıya doğru çektiğinden, aracın daha oturaklı olmasını sağlar. Yüksek hızlarda aracın performansına katkı sağlar. Yüksek hızla viraja girildiğinde bile yere yaklaştırılmamış haline göre oldukça güvenlidir.

Araçlarda kullanılan  yay ve amortisör sisteminin amacı, yol tutuşunu arttırmak ve yoldaki titreşimi hissettirmemekdir.Aracın yer ile arasındaki tüm iletişimi süspansiyon sistemi sağlamaktadır. Aracın süspansiyon sistemi olmasa yolculuk etmek hemen hemen imkansızlaşır. Bu yüzden doğru yay ve amortisör kullanılması son derece önemlidir. Otomobillerde helezon yaylar kullanılmaktadır.
Yay Kestirmenin Zararları
Şahinler kullanılan yere yaklaştırma metodlarında  aracın üzerindeki helezonlar bir miktar kesilerek yere yaklaşması sağlanır. Helezonlar kesilmeden ısıtılarak da ebatları küçültülebilir. Bu kesme işlemi sağlıklı değildir. Öncelikle amortisörün çalışma şartlarına uyulmadığı için kısa bir süre sonra amortisörün patlasına neden olur. Helezon boyu ve sarım sayısına göre yükü üzerinde dengeli bir şekilde taşır. Helezon kesildiğinde bu denge bozulmuş olur. yolda giderken yayın kırılması kazalara sebebiyet verir.

Spor Yaylar ve Spor Amortisörler

Kesme işlemi yerine orijinal spor yaylar kullanılmalıdır. Yaylarla beraber spor amortisörde takılmalıdır.Sadece spor yay takılırsa, amortisör ile uyuşmaz. Bu durumda en sağlıklısı komple süspansiyon sistemini değiştirmektir.Aracın 3,5- 4 cm indirilmesi yeterlidir. Spor yaylar normal yaylara oranla, sert ve kısa olurlar. Sert oluşlarından dolayı çok yaylanmaz ve amortisör sıkışmaz.Ancak spor yay takılan bir araçta önceki rahatlık ve konforu bulamayabilirsiniz. Yoldaki takırtılar alışana kadar sizi bir süre rahatsız eder, güzel düzgün yollarda pek sorun yaşamazsınız.
Devamını oku...

Tofas Sahin Resimleri Ve Sozleri


Özellikle Seçilmiş Tofaş Şahin , Doğan resimleri.
  • Bu yoLLar oLdukça biz yanLamaya, biz yanLadıkça siz bakmaya mahkumsunuz…!!!
    Hayat bir sinema fiLmi, bizimKi yanyan sizinki fraqman…!!!
  • Lastik yakan Doğan
  • Çay taşıyan Şahin
  • Yarış yapan Tofaş
  • Bmw kıstıran Doğanlar
  • Tofaşk İle mutlu olanlar
  • Komedi ve ilginç Doğan Resimleri
  • Doğan Sözleri 
  • Şahin Sözleri 
  • Araba Sözleri Hepsi ve daha fazlası

Bu Metinle Başlayalım...

Hani Gidiyoruz ya Seninle Yolda.. Tüm Gözler Üzerimize Odaklanıyor. Rahatsız Değiliz Aslında Hoşumuza Gidiyor. Sonrasında Aralardan Bir Ses Geliyor. Yapıştır ! Çekiyorum Vitesini 2'den 1'e Patiye Kalıp Götünü Başını Sağa Sola Doğru Oynatıyorsun Arkamız Toz Duman Oluyor Egzoz Sesimiz Kulakları Deliyor ya. İşte O An Dışardakiler Gibi Bende Zevkten Çıldırıyorum ....(Alıntı)

Aşağıdaki Yıldızlı Sözleri Kaçırmayın Derim....


  •  Koy Benzini GazLasın Ver Virajı YanLasınn…

  • Sen GökLerde Uçan Güvercin Ben YoLLarda Dönen Şahin.

  • Virajda Varsa Bariyer aLdırma Sende Yan Verrr…

  •  JantLar Kıyak,Egsoza Bak,Arada Kontak Kapat,FarLar Zenon,Korna Dat Dat, gaz Ver Tofaşçı MiLLeti
  • Grubumuzdan qeçiLmez,eLimizden Su içiLmez,Biz Otoban Çocuguyuz,Bize şekiL çiziLmez…!!! 
  •  Bu foto inanılmaz yapanın Ellerine Yüreğine Sağlık Tofaşk Aşkıyla doluyuz
  • Tofaş Doğan Ve Şahin Dalga geçilmez geçersen tozu yutmaya mahkumsun , o muhteşem devade sesi duymayada Tofaş Aşkıyla Doluyuz..
  • YanLyana DegiL anLayana Vede aLayına Yan…!!!
  • Car--Tuning.BLogspot.com
  •  Mecnun BiLseydi Şahin Sevgisini,Hiç Severmiydi LeyLa ZiLLisini… :) 
  •  Arabam Var Diye Sevinme,Şahine Binmedikçe
  •  Şahin Sevgisi Hiç Bitmez,İsteyene qider Hiç fark etmez

  •  Kiminin Arabası kiminin tesisatı Şahin Tesisat
  • YanLamaktır Kodumuz,Şahindir Tutkumuz
  • Depoya gaz atarım,Bagajda Sogan Satarım,Ben Sosyetik qüzeLLeri TüpLü ŞahinLe TavLarım..!!! 
  •  Tofaş Deyip Geçme 1 ton Çay Taşıyor..Yerine göre 
  •  ****** Tofaş Kadar Zevk Verseydin güLüm,Vitesi degiL Senin eLini Tutardımm..!!!
  • *******Bir Yandan egsoz sesi,Bir Yandan Bas Sesi Benim Hayatım Bu;aLayına gaz,öLümüne Makas,götün yiyorsa öLümüne Bass...!!!


  • Ver Yanı asfaLtı agLasın,Bas gaza Düşman çatLasın...!!!
  • Tofaş aşkı Dudaktan çıkan keLim degiL,Egsozdan Çıkan Dumandır...
  • ****** Aldanma Şasesine Tipine,önemLi oLan Kaputun aLtındaki Makine...

  • YanLamak Kadar güzeL Tofaşa Binmek Kadar özeL bişey Yoktur...
  • aLayına İsyan Dip-gaz fuLL yan..!!!
  • Ne Ferrari Ne Aston Martin Bize Yakışır 98 ŞAHİN
  •  Dayı dogana Motor Koysak Çok Yakar mı?...asLanı besLeyen Yemini Düşünmez yegen..!!!
  • YokLugun Bize öLüm,varLıqın aLeme zuLüm...!!!
  • Dogancı Adam Arabasına gözü gibi Bakan,jantLrını Eşi gibi Seven,Tamponu Bacısı qibi koLLayandır
  •  Dünki GTI'Lar Eve biLe gidemezken Biz aLayına qidiyoduk..!!!
  • Honda 50.000 tL,Mercedes 120.000 tL,Şahin/Dogan Paha biçiLemez..!!!
  • ****** BizimLe Dans Etmeye çaLışma,Düz gitmeye Hasret kaLırsın..!!!
  • ****** yoLLarda Namımız,CaddeLerde Fiyakamız,Her Kızda Numaramız,aLemde Adımız Vardır..!!
  • Sosyetenin ciLaLı TaşLarında Kadeh Tokuşturmayı biLmesekte ŞahinLe kaLiteLere Racon Kesmeyi İyi biLiriz..!!!
  • Siz Yokken Biz Vardık,Bomboş KavşakLarda Biz YanLardık..! 

  •  Dikkat Basık Araç.. Dikkat Basık Doğan Yazısı En çok Bu Arabaya Yakışırdı Sanırım....
  • EfsaneLer öLmez Sadece şekiL Deqiştirir..!!!     
  •  Dogan Sükut Etmiş, Meydan OyuncakLara kaLmış..!!

  • yoLLarın Ustasıyım, gözLerinin degiL güLüm DOĞAN Hastasıyım..!!
  • Depomda Benzin oLmasada oLur, Benim Doganım Lpq iLede Yan buLur..!!
  • NazLı Yarin ciLvesi Diş Yapar Dogan'ın 2. Vitesi..!!

  • Tamponuma Taş, gözüne Yaş Degmesin güLüm..!!
  • Yan Dersi VeriLir Müracaat: Herhangi Bir Dogancı...!!
  • Dudaktan kaLbe Bir yoL Varsa oRda biLe YanLarız..!!

  •  ****** Geçen bizim elemanlara(Doğan Ve Şahinlere) vu tu tu tu yapmışsın..Cvp:AFFET ABİ...
  • Mademki giRecegiz Kabire Yan Vererk gideLim Ha Bire..!!
  • ****** Dediki Ne ugraşıyon Ver Oto Yıkamaya TemizLesinLer; Dedimki Sen sevgiLini Başkasının eLine BırakabiLir Misin?

  •  Doğan Şahin Her yolda her yerde yanımızda İyi kötü gün dostudur Doğan Şahin Tofaşk Mutluyuz.

  • Sana Dokunmayı gögüsLügüne Başımı Koymayı, Üzerine Oturdugumda Bana Verdigin O TatLı Tutkuyu Sevdim Doganım..!!






  •  Tofaşk İle Mutluyuz.
  • Hastasıyız DeDe.....

  • Kıyamette Koparız, Boş KavşakLarda YanLarız, Biz Dogancıysak Adımızı yoLLara Lastik Yakarak Yazarız..!!

  •  Dikkat Basık Araç
  • Önce qit YoLLara Danış Sonra qeL DoqanımLa/ŞahinimLe Kapış(GTI ve V-TEC qibiLerine qeLsin)
  • *******(DOĞANCILARIN KANDİL MESAJI):Deponuz doLu, Renginiz Menekşe Moru, qünLeriniz Duru,Kaputun aLtında Tempra Motoru oLsun, KANDİLİNİZ mebarek oLsun..!!

  • Kara gözlü bir yar sevdim, qönLümü daqLadı… Doganım yanLadı kız oraLı oLmadı…diLim sustu Lakin, şu asfaLtLar agLadı…!!!
  • Bize diyorLar ‘Bu yoLLardan geçtik’ biLmiyorLar ki Biz o yoLLarda ne yanLar verdik…!!!


  • Hani mahaLLenin en iyi oynayan Çocuqu çıkıpta söyLer ya; Ben tek siz Hepiniz…İşte  aynen öyLe…!!!
  • Eski oLduguna Bakmayın son modeLLeri bagajdan çıkarır…!!!



  •  Bu inanılmaz Hasta kalınacak Bİr Resim Masaüstü Arka Plan Olacak Bir Doğan Resmi Böyle Lastik Yakma Böle Yanlama Böyle Güzel Bir Foto İnanılmaz.....
  • güLdürdü beni…Canımı yaktıgını söyLeyince, dedimKi yanan tek şey LastikLerimdi Sen gidince…!!!
  •  Herkes Sever Ama Biz Ölürüz Be...
  • MiLLet baqırsın manitasının koLunda aşkım diye, biz inLeteLim heryeri tek aşk TOFAŞ diye…!!
  • AsLında suçum yok memur bey bende yanLamak istemezdim bu şehirde ama ne yapayım aLtımda TOFAŞ var…!!


  •  Bu vatan bizimdir bu böyle biline
    Bu Vatan Uğruna Hazırız Ölmeye.
  • En derin düşünceLer ayaqını pedaLa eLini vitese koyduqun an başLar…!!!
  • Sadece camLarımız degiL hayatımız fiLm…!!!

  •  Farkındayız yerLe bir gidiyoruz, caddeLerde qeziyoruz, şeytanın koL gezdiqi şehirde, azraiLin şerefine yanLıyoruz…
  • Bu Araba Yanıyor Bu adamın Altında Tofaş Var Tofaş...... 

  • 3ten 2ye çekince, asfaLta buqday ekince, okyanusLardan suLar çekiLince bende seni yoLLardan çekerim ŞAHİNim…!!!
  • Türkiyemm…Hastayım davuLuna zurnana borbet jantLı beyaz şahinLerin kornasına…Her köşe başı debriyaj gaz, Yaz yaz memur bey şu yan yan giden sürüngene ceza yaz, çek 3ten 2ye caddeLer inLesin, Bu egsozu tüm miLLet dinLesin…!!!
  • Tofşın hakkı ödenmez, yanLamayLa ömür bitmez, Bütün dünya benim oLsa bitane DOĞAN etmez…!!!
  • Ahmet bmw seviyormuş banane, aLi audi sewiyomuş sanane,kadir Mercedes seviyomuş bize ne, ben seni seviyorum TOFAŞ kime ne?
  • ******Şahine sormuşLar sence bmw mi? Mercedes mi? Şahin demiş; ben koyar geçerim poLemige girmem…!!!
  • ******Bir tofaşçıya diz çöktürecek tek şey, tamponun yere degip degmemesine bagmasıdır…!!!
  • Tepeden tırnaqa aşıqım sana, o yanLayışına yan yan bakışına…!!!
  • kaLamam cadde köşesinde, doqan SLX var en zor günümde, koysaLar önüme poListe; draqta yaparım driftte…!!!
                                           Alıntıdır...

Devamını oku...

Dogan spoiler Cesitleri






Doğanlarda kullanılan spoiler bagaj üstüne takılan rüzgarlık amaclı ama tamammen modifiye amaçlı takılan parçalrdır.
Devamını oku...